خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

مواد غذایی سالم که باید در رژیم بارداری خود قرار دهید.


 
قيمت 0ريال

مواد غذایی سالم که باید در رژیم بارداری خود قرار دهید.
مواد غذایی سالم که باید در رژیم بارداری خود قرار دهید.

دوران بارداری تغییرات زیادی در بدن مادر به وجود می‌آید و در این دوران نیاز‌های غذایی از اهمیت زیادی برخوردار است. باید برای سلامتی مادر و جنین از رژیم بارداری مناسب پیروی کرد تا اطمینان حاصل شود که از همه‌ی مواد غذایی به اندازه کافی به بدن می‌رسد. غذا اولین منبع تغذیه جنین در شکم مادر است پس باید از غذاهایی مصرف کرد که سرشار از مواد مغذی هستند.

کدام گروه‌های غذایی در رژیم بارداری قرار می‌گیرند؟

شما قبل از دوران بارداری براحتی میتوانید از انواع رژیم های لاغری اصولی همانند رژیم مدیترانه ای استفاده کنید. اما باید توجه داشته باشید که در بارداری باید مثل قبل از آن، از همه گروه‌های غذایی زیر استفاده کرد:

· نان و غلات: این گروه عمده‌ تأمین انرژی روزانه را برعهده دارند. نان، برنج، گندم و …

· میوه و سبزیجات: منبع تأمین ویتامین‌ها مخصوصا ویتامین‌ها و املاح معدنی و فیبر هستند.

· شیر و لبنیات: سرشار از کلسیم، پروتئین، ویتامین‎‌ها می‌باشند که برای رشد و استحکام دندان و استخوام لازم هستند.

· گوشت و تخم مرغ و حبوبات و مغزها: منبع تأمین پروتئین و املاح معدنی هستند.

مواد غذایی که باید در رژیم بارداری مصرف کرد.

در اینجا چند ماده غذایی سالم و مفید را معرفی می‌کنیم.

ماست و لبنیات

لبنیات سرشار از پروتئین و کلسیم و حاوی مقادیر بالای فسفر، ویتامین B، منیزیم، و روی هستند. در بین محصولات لبنی ماست یونانی دارای کلسیم بیشتری است.

 کسانی که بخاطر عدم تحمل لاکتوز، شیر مصرف نمی‌کنند می‌توانند از ماست پروبیوتیک استفاده کنند که عملکرد دستگاه گوارش را بهتر می‌کند.

حبوبات

حبوبات شامل: عدس، لوبیا و

منبع گیاهی عالی از فیبر، پروتئین، آهن، فولات و کلسیم هستند. فولات ماده‌ی مغذی مهمی در دوران بارداری است و خطر برخی نقایص و بیماری‌های مادر زادی را کاهش می‌دهد.

ماهی سالمون

سرشار از اسیدهای چرب ضروری امگا3 است که فواید زیادی دارد و به تشکیل مغز و چشم جنین کمک می‌کند. به علاوه منبع از غنی ویتامینD است که در رژیم غذایی ما وجود ندارد و در ماهی به صورت طبیعی وجود دارد.

یک توصیه برای زنان باردار و زنانی که قصد دارند باردارشوند.

هرماده‌ی غذای که در دروان بارداری مصرف می‌شود بر سلامت مادر و جنین تأثیر دارد. شرایط بدن،  بارداری، مواد مغذی مورد نیاز بدن هر فرد با فرد دیگر متفاوت است، پس انتخاب برنامه ‌ی غذایی سالم و رژیم بارداری مناسب باید زیر نظر پزشک مربوطه صورت بگیرد تا سلامت مادر و جنین به خطر نیفتد.

رفرنس: https://www.dritm.ir/

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت