خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

لاغری و رژیم های غذایی کاهش وزن


 
قيمت 0ريال

لاغری و رژیم های غذایی کاهش وزن
لاغری و رژیم های غذایی کاهش وزن

علم تغذیه برای بهتر کار کردن اندام های بدن و سالم ماندن توصیه می کند هر روز از گروه های غذایی پروتئین ها، چربی ها، کربوهیدرات ها، مواد معدنی، ویتامین ها به اندازه کافی مصرف گردد؛ به عبارت دیگر یک رژیم غذایی سالم شامل همه گروه های غذایی است.

بیماری های ناشی از پرخوری

چنانچه اگر میزان و حجم کالری غذاها بیش از نیاز بدن باشد بدن با مشکل و عوارض هایی مواجه می شود. اگر بدن در یک نوبت غذایی با حجم گسترده ای از غذاهای پرکالری و پرچرب روبرو شود برای هضم و گوارش متحمل سختی هایی می شود و چنانچه برای بلندمدت این کار صورت بگیرد، به مشکلات و عوارض هایی دچار می شود که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است. برای کنترل میزان کالری مصرفی روزانه می توانید از یک رژیم کالری شماری استفاده کنید.

· بیماری قند

· سرطان معده

· پوکی استخوان

· سخت شدن دیواره های قلبی

· افزایش کلسترول خون

· سکته مغزی

· چاقی مفرط و افزایش وزن

چگونه از شر پرخوری خلاص شویم؟

اینکه فرد چرا پرخوری می کند دلایل جسمی و گاه ذهنی دارد که باید برای ریشه یابی این مساله به پزشک تغذیه مراجعه کند. ولی در اینجا راه حلی موثر برای رفع معضل پرخوری عصبی و چاقی می توان پیشنهاد کرد و آنهم استفاده از رژیم لاغری.

زیرا بر اثر خوردن زیاد چربی در قسمت های خاصی از بدن( همانند تجمع چربی ها در نواحی شکم که با استفاده از روش های لاغری شکم و پهلو این مشکل را رفع کنید.) جمع می شود، و تنها از طریق تغییر در سبک غذایی و داشتن رژیم لاغری اصولی است که چربی های بدن می سوزد و حجم آن در کل بدن تغییر می کند.

یک رژیم لاغری صحیح و مناسب دارای مقدار زیادی میوه، سبزی، کربوهیدرات های پیچیده، پروتئین ها و هم چنین دربردارنده چربی های کم باشد.

پرطرفدارترین رژیم های لاغری

رژیم وگان

در این نوع رژیم ها اساس رژیم استفاده از انواع مواد غذایی ای است که شامل گیاهان و میوه جات و سبزیجات است، استفاده از انواع گوشت ها در رژیم گیاه خواری به طور کلی ممنوع است و افراد نمی توانند در دوره ای که رژیم دارند از گوشت های مختلفی مثل گوشت مرغ و یا گوشت قرمز و یا ماهی استفاده کنند. واقعیتی که وجود دارد این است که برخی از انواع رژیم های گیاه خواری یا وگانیسم به قدری سفت و سخت هستند که استفاده از هرگونه از محصولاتی که از حیوانات تهیه می شود ممنوع است، برای مثال پنیر و شیر نیز از این جهت که از حیوانات تهیه می شود از برنامه غذایی حذف می شود و البته بخشی از این رژیم مربوط به مسائل اخلاقی و رعایت حقوق حیوانات است .

رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک ، هم انواع مختلف دارد و ابتدا در سال 1920 برای بیماران صرعی توصیه شد که بعد ها برای ورزشکاران و بدنساز ها مورد استفاده قرار گرفت. در رژیم غذایی کتوژنیک با کاهش مصرف کربوهیدرات ها و جایگزین کردن چربی به جای آن، بدن در حالت متابولیک به نام کتوزیس قرار می گیرد. با این‌که به نظر می‌ رسد مصرف زیاد چربی باعث اضافه وزن شود، ولی این رژیم توانسته است با مصرف کم کربوهیدرات‌ ها باعث شود بدن برای تامین انرژی مورد نیاز شروع به سوزاندن چربی کند.

رژیم مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای بیشتر برای کسانی که مشکلات گوارشی دارند توصیه می شود، طبق تحقیقات انجام شده کسانی که در حوزه مدیترانه مانند یونان و ایتالیا زندگی می کنند معمولا سبک تغذیه سالم تری دارند و بالطبع سالم تر از دیگر مناطق نیز هستند. غذاهای مورد استفاده در این مناطق شامل روغن زیتون، حبوبات، غلات کامل، میوه و سبزیجات تازه و لبنیات است و یکی از مهمترین مزیت های این رژیم غذایی استفاده کم از گوشت است.

رژیم اتکینز

رژیم اتکینز در اواخر قرن بیستم توسط شخصی به نام رابرات اتکینز که یکی از بهترین متخصصان در زمان خود بودند ابداع شده است و طرفدارن خاص خود را نیز دارد، اصول این رژیم استفاده بیش از حد چربی های اشباع می باشد  که به تازگی نشان داده شده است بی ضرر هستند و افزایش کلسترول را در پی ندارند. این رژیم غذایی شامل 4 مرحله القا، تعدیل، تنظیم دقیق و حفظ وزن است که در ضمن آن باید روزی 20 گرم کربوهیدرات استفاده کنید تا روند کاهش وزن شما سریع شروع شود.

منبع

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت