خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

چگونه اصولی رژیم بگیریم؟


 
قيمت 0ريال

چگونه اصولی رژیم بگیریم؟
چگونه اصولی رژیم بگیریم؟

افراد باید دقت داشته باشند که در رژیم لاغری، باید اصولی پیشروی کنند. و بدانند که جزئیات در این امر اهمیت کمتری دارند. متخصصان تغذیه بر این باورند که کاهش وزن سالم، باد در چارچوب و با پیروی از یک سری قوانین انجام شود. تمام افرادی که به دنبال یک رژیم اصولی هستند، بدون استثنا باید رعایت کنند. هسته اصلی هر رژیم لاغری سالم، رعایت تمام این اصول است. در ادامه ما به نکات و ویزگی های اصلی یک رژیم لاغری اصولی میپردازیم.

عوامل تاثیرگذار در یک رژیم لاغری اصولی:

یک رژیم لاغری اصولی  شامل کنترل غذاهایی است که در طول یک روز میخوریم. تاثیرگذارترین عوامل  در یک رژیم لاغری اصولی عبارتند از:

برقراری تعادل:

برخی از متخصصان تغذیه بر این باورند که با حذف یا ممنوع کردن تعدادی از غذاها و یا حتی یک گروه غذایی کامل، افراد سریعتر به وزن ایده آل خود میرسند. حذف کربوهیدرات ها و جایگزین کردن سبزیجات پخته از جمله این سبک رژیم های غذایی است. پیدا کردن یک رژیم غذایی اصولی و محبوب برای افرادی که اضافه وزن دارند ، یک کار سخت محسوب میشود.

 

افرادی که به دنبال یک رژیم غذایی اصولی هستند باید بدانند که رعایت نکردن تعادل مصرف مواد مغذی در انواع مختلف میتواند منجر به افزایش وزن شود. و برعکس برقراری تعادل در مصرف مواد غذایی میتواند باعث تسهیل روند کاهش وزن شود.

 

زمانبندی در مصرف غذا:

طبق تحقیقات انجام شده با به این نکته دست یافتیم که زمان خوردن غذا تقریبا به اندازه مقدار غذای مصرفی مهم است.

«در رژیم لاغری اصولی باید در نظر بگیرید که میزان دریافت انرژی را با انرژی مصرفی خود هماهنگ کنید

بنا بر گفته دکتر جان آیوی:

افرادی که به دنبال یک رژیم لاغری اصولی هستند باید زمانی کالری مصرف کنند که بدن نیاز فراوانی به آنها دارد. به عنوان مثال میزان نیاز بدن به کالری در ابتدای روز و اول صبح بیشتر از هر زمان دیگر است. و میزان کالری مصرفی در ابتدای روز باید بیشتر از هر زمان دیگری باشد زیرا صرف تامین انرژی میشود. بهتر است بدانید که کالری مصرف شده در طول روز بیشتر بصورت چربی ذخیره میشود. برای کنترل میزان کالری مصرفی خود می توانید از رژیم کالری شماری استفاده کنید.

طبق مطالعات انجام شده در دانشگاه ماساچوست ، افرادی که وعده صبحانه را حذف میکنند 4.5 برابر بیشتر دچار اضافه وزن میشوند. از دیگر عوامل تاثیرگذار در این زمینه میتوان به " خوردن وعده های غذایی کوچکتر در تعداد دفعات بیشتر " اشاره کرد.

این نکته توسط متخصصان تغذیه تایید شده و باعث ایجاد هماهنگی بهتر در دریافت غذا با نیاز بدن به انرژی میشود.

منبع : https://www.dritm.ir

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت