خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

انواع غذاهای کم کالری


 
قيمت 0ريال

انواع غذاهای کم کالری
انواع غذاهای کم کالری

افراد زیادی وجود دارند که رژیم گرفتن را با خوردن غذاهای بدمزه و گرسنگی اشتباه می گیرند. اما باید بدانید که با کاهش کالری دریافتی روزانه خود راحت تر می توانید به لاغری و کاهش وزن دست یابید. استفاده از غذاهای کم کالری و سیر کننده می تواند به شما کمک کند. اما رعایت میزان مواد مغذی دریافتی امری بسیار مهم است. این نکته را بدین دلیل بیان می کنیم که برخی از انواع غذاهای رژیمی از ارزش غذایی بالاتری برخوردار هستند.

افراد برای لاغری از راه ها و رژیم های زیادی استفاده می کنند. هر کدام از این روش ها قوانین و دستوالعمل های متفاوتی دارد. در ادامه با انواع غذاهای کم کالری آشنا می شوید.

انواع غذاها با کالری صفر

کالری به میزان انرژیم موجود در هر ماده غذایی می گویند. بدن انسان برای انجام فعالیت ها و زنده ماندن نیازمند به کالری است.

برخی از مواد غذایی هستند که با عنوان مواد غذایی صفر کالری و یا کالری منفی شناخته می شوند. میزان کالری ای که بعد از خوردن آن برای جویدن، هضم و سوخت و ساز مصرف می کند، از کالری خود غذا کمتر است. برای مثال شما با خوردن مواد غذایی همانند: هویج، کرفس و کلم بروکلی نه تنها کالری دریافت نمی کنید بلکه کالری هم می سوزانید.

غذاهای کم کالری

 اخیرا افراد زیادی به دنبال تناسب اندام و کاهش وزن هستند. برای محقق کردن این امر افراد باید از غذاهای کم کالری استفاده کنند. در ادامه با برخی از آنها آشنا می شوید.

اوت میل

برای مثال یکی از غذاهای کم کالری که برای صبحانه از آن استفاده می شود، اوت میل کره بادام زمینی، موز و دانه چیا است. ماده اصلی این غذای کم کالری جو دو سر است.

از دیگر ماده مغذی موجود در این غذای کم کالری می شود به دانه چیا اشاره کرد که سرشار از ویتامین های  B1،B2، B3 و پتاسیم است.

ماکارانی کدو سبز

یکی دیگر از سبزیجاتی که همیشه به دنبال راهی برای مصرف آن هستیم، کدو سبز است. تهیه غذای رژیمی با کدو سبز می تواند باعث کاهش وزن شود و نمونه ای بارز از یک غذای کم کالری است. ماکارانی کدو سبز بدین صورت است که با رشته ای کردن کدو شروع می شود. ماکارانی کدو سبز مقدار 184 کالری را داراست.

خوراک بامیه با مرغ

خوراک مرغ و بامیه جزو دسته غذای رژیمی با مرغ است که اکثر افراد از آن برای کاهش وزن استفاده می کنند. کالری این غذای خوشمزه و ک کالری 113 است.

منبع

 

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت