خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

مهمترین دلایل چاقی چیست و راه‌های پیشگیری از آن


 
قيمت 0ريال

مهمترین دلایل چاقی چیست و راه‌های پیشگیری از آن
مهمترین دلایل چاقی چیست و راه‌های پیشگیری از آن

چاق بودن یعنی اینکه شما در بدن خود مقدار زیادی چربی دارید، که باعث به خطر افتادن سلامتی شما می‌شود. داشتن چربی زیاد در بدن می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌هایی از جمله، دیابت نوع ۲، بیماری قلبی، فشارخون بالا، آرتروز، سکته و … شود.

به چه کسانی چاق گفته می‌شود؟

برای مشخص کردن اینکه چاق هستید یا لاغر و همچنین اندازه گیری اینکه چقدر چاق هستید می توانید از فرمول شاخص توده بدنی   (BMI) استفاده کنید. شاخص توده بدنی ترکیبی از قد و وزن شماست و اگر این شاخص بالاتر از ۳۰ باشد سلامتی شما در خطر قرار دارد. برخی افراد برای اینکه به یک لاغری سریع دست یابند از رژیم آب درمانی استفده می کنند.

 استفاده می کنند.

بعضی از دلایل چاقی

عوامل متعددی در چاقی تاثیر دارند و عبارتند از:

برنامه غذایی ناسالم

معمولاً در غذاهایی که به طور سریع پخته می‌شوند (مثل فست فود‌ها) ، میزان چربی و کلسترول بسیار بالا بوده و می‌تواند موجب به وجود آمدن بسیاری از بیماری‌ها شود. اگر فرد بیش از حد نیاز کالری مصرف کند این کالری در بدن او موجب چاقی و اضافه ‌وزن می‌شود.

تحرک کم

کم تحرکی یکی از مشکلات جدی است که می تواند عوارض زیادی در پی داشته باشد و یکی از این مشکلات چاقی است. چاقی و کم تحرکی می تواند به مرور زمان اندام شما را  بهم ریخته و باعث بروز بسیاری از بیماری‌های قلبی و کبدی شود.

ورزش نکردن و عدم تحرک، به شدت میزان سوخت و ساز و متابولیسم بدن را تحت تاثیر قرار داده و آن را کاهش می دهد و موجب چاقی میشود.

 راه‌های پیشگیری از چاقی

در ﻧﻈﺮ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﺑﺮﻗﺮاری ﺷﯿﻮه زﻧﺪﮔﯽ ﺳﺎﻟﻢ (ﺗﻐﺬﯾﻪ ﻣﻨﺎﺳﺐ، ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺟﺴﻤﯽ و آراﻣﺶ روﺣﯽ)، ﻣﻬﻢ ﺗﺮﯾﻦ و ﻣﻮﺛﺮ ﺗﺮﯾﻦ راه ﺑﺮای ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ اﺿﺎﻓﻪ وزن اﺳﺖ. کمک گرفتن از یک رژیم لاغری سریع همانند رژیم لاغری سه روزه می توانید به سرعت کاهش وزن داشته باشید.

اصلاح الگوی غذایی

رژیم غذایی یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند وزن شما را کنترل کند. حتی اگر ساعت‌های طولانی را در باشگاه‌های ورزشی سپری کنید ولی از یک رژیم غذایی اصولی پیروی نکنید چاق خواهید شد.

رژیم غذایی شما باید حاوی مقادیر کافی میوه و سبزیجات و همچنین منابع مناسبی از پروتئین، کربوهیدرات‌های پیچیده و چربی‌های سالم باشد. گوشت قرمز، گوشت سفید، تخم مرغ و لبنیات از بهترین منابع حاوی پروتئین به حساب می‌آیند. افراد گیاهخوار نیز می‌توانند از انواع حبوبات مثل لوبیا، نخود، عدس، سویا در رژیم غذایی خود بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: انواع ورزش برای لاغری شکم و پهلو

داشتن فعالیت مفید، ورزش منظم

تحقیقات نشان داده است که یکی از مهمترین عواملی که می تواند در دراز مدت کاهش وزن را حفظ کند ، ورزش صحیح و مداوم است. علاوه بر این، انجام ورزش در کنار یک رژیم غذایی مناسب هم به پروسه کاهش وزن صحیح تر و سریع تر افراد کمک می کند.

منبع: https://www.dritm.ir/
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت