خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

7 ماده غذایی برای دیابتی ها


 
قيمت 0ريال

7 ماده غذایی برای دیابتی ها
7 ماده غذایی برای دیابتی ها

مواد غذایی که در این مقاله توضیح داده میشوند، می توانند جایگزین خوبی در رژیم دیابتی باشند.

ماهی چرب

ماهی قزل‌آلا، شاه ماهی، ساردین و… حاوی مقادیر بالایی امگا 3 هستند که برای سلامتی قلب بسیار مهم اند. مصرف ماهی چرب به تنظیم قند خون بدن کمک می‌کند و همچنین دارای پروتئین با کیفیت بالا است که احساس سیری را به فرد تلقین میکند و به دنبال آن قند خون ثابت می ماند.

سبزیجات با برگ تیره

اسفناج، کلم پیچ و سایر سبزیجات برگ دار حاوی مقدار زیادی مواد مغذی و ویتامین‌ها مخصوصا ویتامین c هستند.

افرادی دیابتی سطح ویتامین C کمتری دارند و باید مواد غذایی مصرف کنند که حاوی ویتامین C بالایی هستند تا این کمبود جبران شود. ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل میکند و خواص ضد التهابی دارد و قرار دادن آن در رژیم غذایی برای افراد دیابتی بسیار مفید است. افرادی وجود دارند که بطور کلی از رژیم گیاه خواری استفاده می کنند.

ماست یونانی

این نوع ماست یک انتخاب مناسب برای افراد دیابتی است. پروبیوتیک‌های موجود در ماست یونانی در کنترل و تنظیم قند خون تاثیر دارند و خطر ابتلا به دیابت را نیز کاهش می‌دهند. ماست یونانی به دلیل پروتئین موجود، برای کاهش وزن در افراد دیابتی مفید است.

روغن زیتون

روغن زیتون دارای اسید اولئیک می‌باشد که نوعی چربی اشباع نشده است و در کنترل قند خون تأثیر دارد. همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که التهاب و فشار خون را کاهش می‌دهند.

توت فرنگی

توت فرنگی از جمله میوه‌ هایی مناسب برای افراد دیابتی است. چون توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که به آن رنگ قرمز می‌دهند و در اصل این آنتی اکسیدان‌ها سطح کلسترول و قند خون را بعد از غذا خوردن کاهش می‌دهند. هچنین حاوی ویتامینC   می‌باشد که با خاصیت ضد التهابی برای سلامت قلب مفید است.

سیر

سیر برخلاف اندازه کوچک و کالری کمی که دارد دارای مواد مغذی بالایی همچون : منگنز، ویتامین B6  و ویتامین C است. سیر به بهبود سطح قند خون کمک می‌کند و برای تنظیم کلسترول نیز مفید است.

سرکه سیب

سرکه سیب نیز در مدیریت و کنترل سطح قند خون اثر مثبتی دارد. در رژیم غذایی برای افراد دیابتی مصرف روزانه سرکه سیب توصیه می‌شود. (به این صورت که یک قاشق چای خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب حل مخلوط کنید و بنوشید.)

 

در آخر: در کنار تغذیه مناسب، ورزش کردن و داشتن فعالیت مفید اهمیت زیادی دارد و همچنین ترک کردن سیگار و دخانیات نیز توصیه می‌شود.

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت