خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

لاغری با رژیم غذایی


 
قيمت 0ريال

لاغری با رژیم غذایی
لاغری با رژیم غذایی

امروزه بسیاری از افراد دچار چاقی و اضافه وزن مفرط هستند. این چاقی و اضافه وزن ممکن است دلایلی متفاوتی از جمله پرخوری عصبی، سبک زندگی ناسالم، تغذیه غلط و ... باشد.

یکی از بهترین روش های لاغری تغییر در رژیم غذایی است. افراد برای شروع رژیم غذایی باید مناسب ترین و پایدارترین برنامه رژیم غذایی را برای خود انتخاب کنند. با توجه به توصیه پزشکان و متخصصین تغذیه میتوانید یکی از انواع رژیم ها را انتخاب کنید. که برخی بر کاهش اشتها تاثیر میگذارند، درحالیکه برخی دیگر کالری‌، کربوهیدرات یا چربی را محدود می‌کنند. باید بدانید که هیچ رژیم غذایی برای همه مناسب نیست. یعنی ممکن است یک رژیم غذایی برای فردی موثر و برای فرد دیگری موثر نباشد. بنابر این شما باید یک رژیم لاغری اصولی و متناسب با شاخص بدنی خودتان انتخاب کنید. در ادامه با انواع رژیم غذایی آشنا میشوید.

رژیم پالئو :

رژیم پالئو بر این باور است که افراد باید همان غذاهایی را بخورد که اجدادشان (غارنشینان) قبل از توسعه کشاورزی میخورند. این رژیم غذایی بر غذاهای کامل، پروتئین بدون چربی، سبزی ها، میوه ها، آجیل و دانه ها تاکید دارد. رژیم غذایی پالئو توانایی این را دارد که به کاهش وزن قابل توجه و کاهش اندازه دور کمر کمک کند. افرادی که با رژیم غذایی پالئو پیش میروند به طور خودکار کربوهیدرات کمتر، پروتئین بیشتر و حدود 300تا 900 کالری کمتر در روز مصرف میکنند. این رژیم غذایی در کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی مانند کلسترول، قندخون، تری گلیسیرید خون و فشار خون موثر است.

رژیم گیاه خواری:

یکی از سخت ترین نوع های رژیم های غذایی، رژیم گیاه خواری است. در این روش علاوه بر حذف گوشت، لبنیات، تخم مرغ، محصولات مشتق شده از حیوانات مانند ژلاتین، عسل، آلبومین، آب پنیر، کازئین و برخی از انواع ویتامین دی را نیز حذف می‌کند. این رژیم به کاهش وزن افراد کمک میکند، زیرا چربی دریافتی در طول روز کاهش یافته و میزان مصرف فیبر بالاست که باعث میشود افراد احساس سیری کنند. در رژیم غذایی گیاه خواری، غذاهای حیوانی بطور کامل حذف میشوند و باید درنظر گرفت حذف این غذاها میتواند باعث حذف تعداد زیادی از مواد مغذی مانند ویتامین بی 12، ویتامین دی، ید، آهن، کلسیم، روی و اسیدهای چرب امگا 3 شود. کمبود این مواد مغذی را با خوردن مکمل ها میتوانید جبران کنید.

رژیم کتوژنیک:

رژیم کتوژنیک یک نوع رژیم لاغری اصولی است با مصرف چربی زیاد، اندازهٔ کافیِ پروتئین و قندِ کم، بدن را وادار می‌کند تا بجای قند، از چربی برای تأمین انرژی استفاده کند. در حالت عادی، قندهای موجود در غذا در بدن انسان به گلوکز تبدیل شده و در سرتاسر بدن به‌ویژه مغز پخش می‌شود تا به عنوان منبع انرژی، سوزانده شود. حال اگر در رژیم لاغری، مقدار قند کم باشد بدن به سراغ چربی‌ها ‌می‌رود و  کبد، چربی را به اسید چرب تبدیل می‌کند. این اجسام کتونی به مغز رفته و جایگزین گلوکز می‌شود.

رژیم لاغری مدیترانه ای:

رژیم مدیترانه ای یک برنامه انعطاف‌پذیر است و هیچ‌ چیز در آن ممنوع نیست، اما بر غذاهای کامل، بیشتر گیاهان تمرکز دارد. اگرچه همه چیز در رژیم مدیترانه‌ای گنجانده شده است، اما شیرینی و گوشت قرمز کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرند. این غذاها تقریباً دو بار در ماه مصرف می‌شود. رژیم مدیترانه‌ای از قدیم به‌ عنوان یکی از سالم‌ترین الگوهای تغذیه‌ای شهرت دارد. همچنین به دلیل انعطاف‌پذیری، غنی بودن از غذاهای خوش طعم و سرشار از فواید سلامتی، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها در بین رژیم گیرندگان محسوب می‌شود. در حقیقت، رژیم غذایی مدیترانه‌ای با افزایش وزن، کاهش التهاب و کاهش خطر بیماری‌های مزمن مرتبط است.

منبع : www.dritm.ir

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت