خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

انواع روش های لاغری کدامند؟


 
قيمت 0ريال

انواع روش های لاغری کدامند؟
انواع روش های لاغری کدامند؟

تعریف تناسب اندام در افراد متفاوت است. برای بعضی افراد تناسب اندام به معنای لاغر بودن و برای بعضی نیز به معنای حجم عضلانی بدن است. موارد زیادی ممکن است در تناسب اندام افراد دخیل باشد اما مهمترین آنها ترکیب بدنی، موقعیت استخوان‌ها، میزان عضلات و درصد بافت چربی می‌باشند. افرادی که دچار اضافه وزن مفرط هستند تلاش میکنند که با خوردن غذای سالم و کنترل میزان کالری دریافتی به تناسب اندام ایده آل خود دست یابند. روش های لاغری شامل : رژیم غذایی، ورزش کردن و جراحی میباشد که در ادامه با هریک آشنا میشوید.

لاغری با رژیم:

یکی از بهترین روش های لاغری تغییر در رژیم غذایی است. افراد برای شروع رژیم غذایی باید مناسب ترین و پایدارترین برنامه رژیم غذایی را برای خود انتخاب کنند. با توجه به توصیه پزشکان و متخصصین تغذیه میتوانید یکی از انواع رژیم ها را انتخاب کنید. که برخی بر کاهش اشتها تاثیر میگذارند، درحالیکه برخی دیگر کالری‌، کربوهیدرات یا چربی را محدود می‌کنند. ما 2 دسته رژیم لاغری داریم. رژیم لاغری اصولی و رژیم لاغری سریع که رژیم لاغری 3 روزه جزو دسته دوم به حساب می آید. باید بدانید که هیچ رژیم غذایی برای همه مناسب نیست بدین ترتیب شما برای کاهش وزن حتی از برنامه های لاغری همانند رژیم نوم نیز استفاده کنید. یعنی ممکن است یک رژیم غذایی برای فردی موثر و برای فرد دیگری موثر نباشد.

لاغری با ورزش کردن:

افرادی که برای کاهش وزن از ورزش کردن کمک میگیرند باید در طول روز زمانی را به ورزش کردن اختصاص دهند. ورزش کردن میتواند در عین حال که حجم عضلات فرد را بالا میبرد، همچنین باعث کاهش وزن نیز بشود. البته باید بدانید که این افزایش حجم عضلات برای کاهش وزن در بلند مدت ضروری است. توصیه میشود که قبل از شروع ورزش دور کمر و باسن شخص اندازه گیری شود.

لاغری با روش های جراحی:

دیگر روش موثر در لاغری، جراحی میباشد. با توجه به عوارضی که این روش میتواند داشته باشد، به عنوان گزینه آخر در نظر گرفته میشود. همچنین باید بدانید که این روش باید همراه با ورزش و رژیم باشد. زیرا امکان بازگشت به وزن قبل وجود دارد.

روش های جراحی برای کاهش سایز:

از این روش ها بیشتر برای کاهش سایز و لاغری موضعی استفاده میکنند. زیرا به لاغری اشخاص کمک چندانی نمیکند.

1.            پیکرتراشی: در این روش افراد میتوانند زیر نظر پزشک چربی های موضعی را تخلیه کنند. در این روش جراحی بدون درد و خونریزی انجام میشود و فقط برای کاهش سایز استفاده میشود. فرد اگر پس از انجام پیکرتراشی رژیم های لاغری و ورزش را رعایت نکند، مجددا دچار اضافه وزن میشود.

2.            لیپوساکشن: این روش جراحی همانند پیکرتراشی با از بین بردن چربی های اضافه باعث کاهش سایز میشود. عملکرد لیپوساکشن شبیه به پیکرتراشی است. با این تفاوت که در این روش با استفاده از لوله کوچکی به نام کانولا که از جنس استیل است چربی اضافه را بصورت موضعی تخلیه میکند.

3.            ابدومینوپلاستی: در این روش علاوه بر چربی ها، پوست های اضافی را نیز حذف میکنند و عضلات شکم را تنگ و صاف میکنند. افرادی که پوستشان شل شده است و یا خاصیت ارتجاعی پوست را از دست داده اند از این روش میتوانند استفاده کنند.

رفرنس

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت