خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

مواد غذایی ضروری در رژیم شیردهی شما


 
قيمت 0ريال

مواد غذایی ضروری در رژیم شیردهی شما
مواد غذایی ضروری در رژیم شیردهی شما

رژیم غذایی سالم، همیشه و مهم تر از آن در دروان شیردهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. رژیم غذایی انتخاب شده در این دوران باید شامل مواد مغذی مورد نیاز هم برای مادر و هم برای نوزادی که از شیر مادر تغذیه می‌کند، باشد.

تمام مواد مغذی و ویتامین‌هایی که کودک در ۶ ماه اول زندگی به آن احتیاج دارد در شیر مادر وجود دارد. تنها ویتامین D است که در شیر مادر وجود ندارد. به دلیل اینکه همه این ترکیبات موجود در شیر از بدن مادر تامین می‌شود، رژیم شیردهی بر اساس نیاز‌های بدن مادر برنامه‌ریزی و تعریف می‌شود.

در نتیجه یک رژیم شیردهی غنی از مواد مغذی و ویتامین‌ها دوران شیردهی بسیار مهم است.

مواد مغذی مورد نیاز مادران در رژیم شیردهی

پروتئین:

کلید اصلی سلامت مادر و کودک پروتئین است و لازم است مقدار زیادی پروتئین در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد. موادغذایی شامل پروتئین: گوشت،ماهی،مرغ،پنیر،ماست و ...

کلسیم:

 وجود کلسیم برای استحکام استخوانها ضروری است. باتوجه به اینکه کلسیم یکی از عناصر اصلی شیر مادر است، اگر رژیم غذایی شما مقدار کافی کلسیم را دارا نباشد، بدن شما از کلسیم موجود در استخوان‌ها برای رفع نیازهای خود استفاده می کند. اما خوشبختانه کلسیمی که در دوران شیردهی از دست میرود، طی چند ماه پس از قطع شیردهی بازیابی می شود. مواد غذایی حاوی کلسیم: شیر، پنیر و ماست، شیر سویا غنی شده با کلسیم و ...

آهن:

در دوران بارداری ذخیره آهن موجود در بدن مصرف می‌شود و در دوران شیردهی باید آهن مورد نیاز بدن را با مصرف غذاهای غنی از آهن مثل گوشت قرمز، مرغ و ماهی،آجیل و خشکبار،سبزیجات برگ سبز و ... احیا کنید.

ید

ید ماده معدنی حیاتی است که منجر به رشد سالم و طبیعی می‌شود. غذاهای دریایی، لبنیات، آرد نان غنی شده با ید و نمک ید دار به افزایش دریافت ید شما کمک میکند.

ویتامین‌ها:

ویتامین: C  برای رشد و جلوگیری از انواع عفونت‌ها مفید است و مرکبات، انواع توت ها، میوه های استوایی، گوجه فرنگی و سیب زمینی و ... حاوی این ویتامین هستند.

ویتامین : A سبزیجات سبز تیره و زرد مانند بروکلی، هویج و کدو تنبل شامل این ویتامین میشوند.

ویتامین : D کودک شما به ویتامین D بیشتری نسبت به چیزی که شیر مادر می‌تواند تامین کند نیاز دارد. ماهی‌های چرب، روغن‌های کبد ماهی و غذاهای غنی‌شده، به مقدار زیاد حاوی ویتامین D هستند. این ویتامین برای سلامتی کلی، به‌ خصوص سلامت استخوان‌ها و عملکرد سیستم ایمنی بسیار مهم است.

تغذیه خوب در دوران شیردهی به شما کمک می‌کند تا به نیازهای غذایی اضافی خود و نوزاد خود پاسخ دهید. پس سعی کنید همه گروه‌های غذایی در برنامه تغذیه خود قرار دهید.

نتیجه:

اکثر خانم ها پس از مشاهده ی اضافه وزن خود در دوران بارداری به مواردی همچون لاغری با کدو، رژیم لاغری  نوم و .. روی می /اورند. همچنین خانم ها برای کاهش وزن بعد از بارداری می توانند از بهترین رژیم لاغری برای زنان استفاده کنند.

 

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت