خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

چرا قبل از بارداری باید لاغر شویم؟


 
قيمت 0ريال

چرا قبل از بارداری باید لاغر شویم؟
چرا قبل از بارداری باید لاغر شویم؟

یکی از شیرین ترین و بهترین مراحل زندگی برای هر زوج، بچه دار شدن است. اما متاسفانه، برخی از زوجین در این مورد با مشکل های مختلفی مواجه می شوند که منجر به عدم باروری در آنها می گردد. یکی از عواملی که در این راه تاثیر زیادی دارد، قرار گرفتن در یک شاخص توده بدنی استاندارد است. اگر به اضافه وزن و چاقی مفرط دچار هستید؛ اقدام به کاهش وزن کنید و برعکس. در کل، داشتن وزن مناسب شانس بارداری را تا حد زیادی بالا می برد. ما در این مطلب قصد داریم برای آگاهی بیشتر شما به اهمیت کاهش وزن قبل از بارداری بپردازیم.

چگونه می توان قبل از اقدام به بارداری و بعد از بارداری وزن کم کرد؟

در اینکه کاهش وزن به افزایش شانس باردار شدن کمک می کند شکی نیست. همچنین می تواند پس از تولد نوزاد شما را سالم و فعال نگه دارد. بنابراین داشتن یک برنامه منظم و تحت نظر پزشک  می تواند شما را به این هدف برساند. این برنامه به شکل زیر است:

کالری دریافتی فعلی خود را مشخص کنید

برخی از زنان وعده های غذایی مناسب دارند، اما کالری زیادی می خورند. سعی کنید میزان کالری دریافتی فعلی را به طور دقیق در نظر داشته باشید تا بتوانید آن را کاهش دهید. راه های زیادی برای کاهش کالری وجود دارد، از جمله جایگزین کردن و تغییر در غذاها است. از کالری دریافتی فعلی خود شروع کنید، 1000 کالری از کل آن کم کنید. این مقدار کالری است که شما باید هر روز مصرف کنید تا به کاهش وزن 900 گرم در هفته برسید. و یا از یک رژیم کالری شماری استفاده کنید.

برای خود وزن هدف تعیین کنید

به طور کلی، شاخص توده بدنی (BMI) بین 18،5 و 24.9 وزن سالم در نظر گرفته می شود. از دست دادن حدود 900 گرم در هفته ایمن ترین راه برای کاهش وزن و حفظ آن است. شاخص توده بدنی خود را محاسبه کنید تا بفهمید وزن مطلوب شما چقدر است. استفاده از روش مناسب کاهش وزن قبل از بارداری تا وقتی که به وزن مطلوب خود برسید تضمین می کند که با بهترین وزن وارد بارداری خود شده اید. در این مسیر می توانید از رژیم لاغری نوم کمک بگیرید.

داشتن رژیم غذایی سالم

توصیه میشود از یک رژیم لاغری سالم و متعادل که از 5 گروه غذایی مهم تشکیل شده است پیروی کنید. همچنین از رژیم های لاغری سریع همانند رژیم لاغری سه روزه تا حد ممکن اجتناب کنید. سبزیجات و حبوبات، میوه ها، نان و غلات سبوس دار، شیر، ماست، پنیر، گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی، تخم مرغ، دانه ها و آجیل مواد غذایی لازم در این رژیم ها هستند. فراموش نکنید که غذاهای فست فود، بیسکویت، چیپس و گوشت های چرب را تا میزان قابل توجهی کاهش دهید. رژیم پالئو نمونه یک رژیم لاغری متعادل است.

ورزش را افزایش دهید

در کنار کاهش 1000 کالری در روز بهتر است ورزش را نیز به آن اضافه کنید. اینگونه میزان کالری بیشتری می سوزانید. حداقل یک ساعت ورزش در روز یک برنامه ایده آل برای کاهش وزن است. اگر وقت کافی ندارید؛ می توانید صبح زود به مدت نیم ساعت با وزنه ورزش کنید یا شب بعد از شام به پیاده روی بروید.

منبع

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت