خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

رژیم کالری شماری چیست؟


رژیم کالری شماری یک روش برای افزایش و کاهش وزن است که پایه آن روی شمردن کالری ها تنظیم شده است. این بدان معنا است برای مثال اگر شما برای کاهش وزن این روش را انتخاب کرده اید برای یک هفته کالری روزانه خود را یادداشت می کنید و در آخر برای شروع رژیم غذایی افزایش وزن به میزان کالری ها اضافه می کنید و برای کاهش وزن از کالری روزانه خود کم می کنید.



قيمت 0ريال

رژیم کالری شماری چیست؟
رژیم کالری شماری چیست؟

رژیم کالری شماری یک روش برای افزایش و کاهش وزن است که پایه آن روی شمردن کالری ها تنظیم شده است. این بدان معنا است برای مثال اگر شما برای کاهش وزن این روش را انتخاب کرده اید برای یک هفته کالری روزانه خود را یادداشت می کنید و در آخر برای شروع رژیم غذایی افزایش وزن به میزان کالری ها اضافه می کنید و برای کاهش وزن از کالری روزانه خود کم می کنید.

عوارض رژیم غذایی کالری شماری

برنامه کالری شمار، یکی از انوع برنامه ها و رژیم هایی بود که برای مقابله با چاقی و رسیدن به تناسب اندام معرفی شد. تاریخچه دقیقی از معرفی این رژیم در دست نیست اما بسیاری آن را منتسب به متخصص تغذیه، نویسنده و محقق آمریکایی، Jonny Bowden می دانند. این متخصص تغذیه تحقیقات فراوانی بر روی تغذیه و رژیم های غذایی انجام داده و کتاب های متعددی نیز در این زمینه ها به چاپ رسانده است.Bowden و همکاران او می گفتند می توان انرژی و کالری غذاها و مواد مغذی را محاسبه کرد. با استفاده از این مفهوم نیز می توان کالری غذاهای مختلف مصرفی روزانه را محاسبه کرده و با میزان کالری های سوزانده شده روزانه مقایسه کرد.

برای کاهش وزن باید کالری دریافتی را کاهش دهیم

پس از برآورده شدن نیازهای انرژی فوری بدن، انرژی اضافی در بدن ذخیره می شود. برخی از آن به عنوان گلیکوژن در عضلات ذخیره می شود، اما اکثر آن به عنوان چربی در بدن انباشته می گردند. به همین ترتیب اگر کالری بیشتری از نیاز بدن خود دریافت کنید، بیشتر از چربی، وزن خواهید گرفت.

از طرف دیگر، اگر کالری دریافتی از رژیم غذایی شما برای تامین نیازهای فوری شما کافی نباشد، بدن شما را مجبور به جبران ذخیره انرژی خود می کند. این همان چیزی است که بیشتر از چربی باعث کاهش وزن شما می شود و ما معمولا آن را در بهترین روش های لاغری دنبال می کنیم.

برای کاهش وزن باید کالری دریافتی را کاهش دهیم

پس از برآورده شدن نیازهای انرژی فوری بدن، انرژی اضافی در بدن ذخیره می شود. برخی از آن به عنوان گلیکوژن در عضلات ذخیره می شود، اما اکثر آن به عنوان چربی در بدن انباشته می گردند. به همین ترتیب اگر کالری بیشتری از نیاز بدن خود دریافت کنید، بیشتر از چربی، وزن خواهید گرفت. رژیم لاغری کالری شماری می تواند یک رژیم لاغری اصولی محسوب شود.

از طرف دیگر، اگر کالری دریافتی از رژیم غذایی شما برای تامین نیازهای فوری شما کافی نباشد، بدن شما را مجبور به جبران ذخیره انرژی خود می کند. این همان چیزی است که بیشتر از چربی باعث کاهش وزن شما می شود و ما معمولا آن را در بهترین رژیم های کاهش وزن دنبال می کنیم.

منبع

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت