خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

با چاقی و بیماری های مرتبط به آن آشنا شوید.


 
قيمت 0ريال

با چاقی و بیماری های مرتبط به آن آشنا شوید.
با چاقی و بیماری های مرتبط به آن آشنا شوید.

امروزه چاقی و اضافه وزن مفرط جزو دغدغه های بسیاری از افراد است. اکثر افراد بوسیله ی سبک نادرست زندگی، پرخوری عصبی و یا در مواردی بصورت ارثی دچار آن میشوند. افراد چاق در معرض خطر ابتلا به مواردی از بیماری ها هستند. چاقی و یا لاغری بر اساس شاخص توده بدنی افراد محاسبه میشود.اگر BMI شما بالاتر از 30 باشد، فردی چاق محسوب میشوید. همانظور که گفتیم چاقی خطر ابتلا به برخی بیماری ها را افزایش میدهد. برخی از این بیماری ها عوارض غیرقابل جبران به همراه دارد. این بیماری ها شامل:

· سکته و بیماری قلبی

· دیابت

· فشارخون بالا

· بعضی از انواع سرطان

· بیماری کیسه صفرا و سنگ صفرا

· استئوآرتریت

· نقرس

· مشکلات تنفسی همانند آپنه و آسم

بیماری های مرتبط با چاقی:

در ادامه با برخی بیماری های مرتبط با چاقی و یا به عبارتی با عوارض چاقی آشنا میشوید. نام بردن این بیماری ها بدین معنا نیست که افراد چاق حتما این بیماری ها را تجربه خواهند کرد. اما اگر یکی از افراد خانواده شما سابقه ابتلا به این بیماری هارا داشته باشد، این احتمال را در شما نیز افزایش خواهد داد.

سکته و بیماری قلبی:

کم تحرکی و اضافه وزن میتواند باعث افزایش فشارخون و کلسترول شود. این امر خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را افزایش میدهد. برای درمان و کنترل این بیماری به افراد چاق توصیه میشود که کاهش وزن داشته باشند. همچنین افراد سیگاری در صورت ابتلا به این بیماری باید سریعا آن را ترک کنند.

دیابت نوع دوم:

دیابت به عبارتی همان ناتوانی بدن در تنظیم و کنترل سطح قند خون است. افزایش مداوم و طولانی مدت قند خون، همراه با آسیب به عروق خونی و اعصاب است. دیابت یک بیماری مزمن است که افراد میتوانند با کاهش وزن، استفاده از رژیم لاغری متعادل، خواب کافی و ورزش آن را کنترل کنند. این بیماری را با پیروی از یک رژیم دیابتی می توانید کنترل کنید.

سرطان:

یکی از بیماری های جدی مرتبط با چاقی سرطان است. این بیماری اکثرا در افراد چاق دیده میشود تا افراد لاغر. از انواع سرطان ها میشود به سرطان مری، روده بزرگ و راست روده، کبد، کیسه صفرا، لوزالمعده و کلیه، سرطان های معده و پروستات، سرطان روده، سرطان پستان، رحم، دهانه رحم و تخمدان اشاره کرد.

کلسترول بالا :

یکی دیگر از بیماری های مرتبط با چاقی میشود به کلسترول خون بالا اشاره کرد. زمانی کلسترول خون بالا میزود که چربی هایی مثل کلسترول و تری گلیسرید در رگ ها و خون افزایش می یابد

استئوآرتریت یا آرتروز زانو:

این بیماری بیشتر در افراد چاق دیده میشود. این بیماری بیشتر زانو، مفصل ران و مفاصل پشت را درگیر میکند. اضافه وزن ممکن است این فشار را بیشتر کند.

از عوارض دیگر چاقی می توان به بیماری های کلیوی نیز اشاره کرد. این بیماری ها توسط پزشک باید درمان شود که در اغلب موارد پزشک متخصص برای پیشگیری از یک رژیم بیماران کلیوی استفاده می کنند.

منبع : www.dritm.ir

 

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت