خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

رژیم غذایی برای بیماران و تاثیر آن در کنترل بیماری


 
قيمت 0ريال

رژیم غذایی برای بیماران و تاثیر آن در کنترل بیماری
رژیم غذایی برای بیماران و تاثیر آن در کنترل بیماری

رژیم های غذایی کم پروتئین در سرتاسر دنیا برای بیماری مزمن کلیوی مورد آزمایش و تجربه قرار می گیرد.

رژیم‌های غذایی کم پروتئین هم در کشورهای توسعه یافته و هم در کشورهای کم‌درآمد و هم در بیمارانی که از جنبه سواد مشکل دارند، امکان‌پذیر است، و همچنین یک رژیم غذایی ایمن است، از جمله در دوران بارداری و در سنین بالا. این رژیم غذایی برای افرادی که به دنبال رژیم بیماران کلیوی می گردند بسیار کارآمد است.

رژیم کم پروتئین و تاثیر آن بر روی بیماران کلیه

بیمارانی که برایشان رژیم غذایی کم پروتئین تجویز می‌شود، تمایل بیشتری به پیروی و پایبندی به این تغییر در شیوه زندگی‌شان دارند، مشروط بر اینکه رژیم غذایی تنظیم‌شده با نیازهای فردی آن‌ها منطبق باشد. با وجود فهرست‌های زیادی که شامل گزینه‌های مختلف غذایی و توصیه‌های پزشکی است، دیگر نیازی به ارائه رژیم‌های کم پروتئین با یک منوی غذایی، یک ماده یا یک مکمل خاص، یا با سطح خاصی از محدودیت پروتئین نداریم. شواهد نشان می‌دهد که بهترین رژیم‌های غذایی‌ اغلب رژیمی هستند که خود بیماران انتخاب می‌کنند، و زیاد بر زندگی روزمره آن‌ها تأثیر نمی‌گذارد و شروع دیالیز را تا زمانی که تحت کنترل بالینی دقیق و ایمن است به تأخیر می‌اندازد. منوهای رنگارنگ جمع‌آوری‌شده از سرتاسر جهان به ما یادآوری می‌کند که رژیم کم پروتئین لزوماً به معنای از بین رفتن لذت تهیه یک غذای خوشمزه نیست. بنابراین نظر نهایی به بیماران اختصاص داده شده است: رژیم‌های غذایی کم‌پروتئین می‌توانند لذت‌بخش باشند.

رژیم غذایی دیابتی برای افراد مبتلا به دیابت

برای کنترل بیماری دیابت نیاز است که بیماران از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کنند. داشتن یک رژیم غذایی مناسب، در کنترل بیماری دیابت، امری مهم و ضروری محسوب می‌شود زیرا در رژیم دیابتی، بهترین مواد غذایی برای مدیریت علائم دیابت انتخاب می‌گردند. داشتن یک رژیم غذایی درست و سالم، مهم‌ترین عامل پیشگیری از دیابت محسوب می‌شود. رژیم غذایی دیابتی شامل غذاهایی است که غنی از مواد مغذی، کالری و چربی کم و کربوهیدرات مدیریت شده باشد. در حقیقت رژیم غذایی دیابتی، بهترین برنامه غذایی برای اکثر افراد است. داشتن یک برنامه ریزی دقیق برای زمان صرف غذا و تناسب اندام نیز جهت مدیریت این بیماری موثر بوده و از عوارض آن جلوگیری خواهد کرد.

دلیل موثر بودن رژیم غذایی دیابتی در کنترل دیابت

داشتن یک رژیم لاغری اصولی، یکی از راه‌های اصلی تنظیم قند خون یا گلوکز است. گلوکز برای بدن منبع اصلی انرژی بوده و از کربوهیدرات موجود در غذاها گرفته می‌شود. هنگامی که سطح قند خون افزایش می‌یابد، هورمون انسولین از پانکراس به جریان خون آزاد شده و این مسئله کمک می‌کند تا بدن به طور موثر از گلوکز استفاده کند. افراد مبتلا به دیابت نوع 1، به میزان کافی انسولین تولید نمی‌کنند و افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نیز قادر به استفاده درست از انسولین نیستند. به گزارش مجله پزشکی آسان طب مدیریت نادرست این بیماری، می‌تواند موجب ایجاد گلوکز در خون شده و خطر ابتلا به شرایط زیر را افزایش دهد:

· بیماری قلبی

· سکته مغزی

· از دست دادن بینایی

· نارسایی کلیه

· قطع پا

استفاده از یک رژیم غذایی مناسب به مدیریت وزن فرد کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. رژیم غذایی و حفظ وزن سالم، هر دو با بیماری دیابت ارتباط دارند.

منبع : https://www.dritm.ir/

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت