خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

کالری چیست؟ با نحوه محاسبه آن بیشتر آشنا شوید.


 
قيمت 0ريال

کالری چیست؟ با نحوه محاسبه آن بیشتر آشنا شوید.
کالری چیست؟ با نحوه محاسبه آن بیشتر آشنا شوید.

انرژی مورد نیاز برای کاهش و افزایش وزن:

افرادی که به کاهش وزن نیاز دارند باید به مقدار 500 کالری از مصرف روزانه خود کم کنند. کارهایی مانند کاهش اندازه وعده های مصرفی ، مصرف غذاهای کم کالری تر و انجام ورزش های سبک باعث تسهیل این امر میشود. استفاده از یکرژیم غذایی مناسب در این امر می تواند به شما کمک کند همانند رژیم لاغری اتکینز.

افرادی هم که به دنبال یک رژیم چاقی هستند باید به مقدار 500 کالری به میزان مصرف روزانه خود اضافه کنند. این انرژی و سوخت اضافی به عنوان چربی جذب بدن میشوند. بدن هرشخص برای زنده ماندن به چربی نیاز دارد اما باید مراقبت کرد زیرا چربی اضافی میتواند موجب بروز مشکلات و ایجاد بیماری بشود.

میزان انرژی موجود در مواد غذایی:

سطح انرژی موجود در هر ماده غذایی متفاوت است. سطوح انرژی بر اساس عناصر اصلی و سازنده های آنها افزایش یا کاهش میابند. 3 عنصر اصلی چربی، پروتئین و کربوهیدرات ها هستند. سطح انرژی هر ماده غذایی بر این اساس اندازه گیری میشود که چه مقدار از این 3 عنصر را شامل میشوند. میزان انرژی موجود در هر 3 عنصر نیز متفاوت است. بسیاری از افراد برای لاغری از سبزیجات کم کالری استفاده می کنند. برای مثال لاغری با کدو از روش های رایج محسوب می شود.

بدن ما در طول روز به چه مقدار چربی نیاز دارد؟

باور عامه مردم بر این است که چربی ها باعث افزایش وزن و ایجاد کلسترول خون میشود. بدین دلیل آن را مضر شمرده و مصرف آن را در هنگام رژیم کم میکنند. درصورتی که بدن انسان به بعضی چربی ها نیاز دارد. برای مثال بعضی چربی ها برای قلب مفید است همانند چربی های اشباع نشده و چربی های مفید.

برای اندازه گیری میزان چربی ضروری مصرفی روزانه در ابتدا باید میزان انرژی دریافت شده روزانه را اندازه گیری کرد. و بطور عمده باید 20 الی 30درصد این انرژی را از چربی ها بدست آورد. برای مثال اگر فردی در طول روز 2000 کالری دریافت میکند باید 44 تا 77 گرم آن متشکل شده از چربی باشد.

همچنین افراد برای محاسبه میزان کالری مصرفی روزانه خود می توانند از یک رژیم کالری شماری استفاده کنند.

میزان کالری دریافتی از چربی مصرفی روزانه :

9 × میزان چربی به گرم

بدن ما در طول روز به چه مقدار کربوهیدرات نیاز دارد؟

منبع اصلی تامین انرژی مورد نیاز بدن از طریق کربوهیدرات ها تامین میشود. بدین صورت باید 45 الی 65 درصد از انرژی موردنیاز روزانه را از طریق مصرف کربوهیدرات ها دریافت کنیم.

برای مثال اگر فردی در طول روز 2000 کالری دریافت میکند باید 225 الی 325 گرم آن متشکل شده از کربوهیدرات باشد.

بدن ما در طول روز به چه مقدار پروتئین نیاز دارد؟

مقدار پروتئینی که در روز مصرف میکنیم همانند مقدار دریافتی از چربی و کربوهیدرات حائز اهمیت است. و بطور کلی باید 10 الی 35 درصد از انرژی موردنیاز روزانه را از طریق مصرف پروتئین ها دریافت کنیم.

برای مثال اگر فردی در طول روز 2000 کالری دریافت میکند باید 50 الی 175 گرم آن متشکل شده از کربوهیدرات باشد.

میزان انرژی دریافتی از پروتئین مصرفی روزانه :

4 × مقدار پروتئین به گرم

منبع

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت