خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

رژیم شوک لاغری


 
قيمت 0ريال

رژیم شوک لاغری
رژیم شوک لاغری

همان‌ طور که از عنوانش مشخص است، با وارد کردن شوک به بدن فرد منجر به چربی‌سوزی قوی و کاهش وزن در مدت‌زمان کوتاهی می‌شود. این رژیم معمولاً به افرادی توصیه می‌شود که اضافه ‌وزن شدیدی دارند و از چاقی رنج می‌برند. این افراد می‌توانند با استفاده از رژیم شوک لاغری، متابولیسم بدن را افزایش داده و همانند رژیم لاغری سه روزه به کاهش وزن سریع دست یابند.

دوره زمانی رژیم

انواع رژیم لاغری شوک را می‌توان بر‌اساس مدت‌ زمان استفاده از آن و نوع مواد غذایی ثابت در هر وعده غذایی مشخص کرد. به ‌طورکلی از این رژیم می‌توان به‌ صورت چرخشی و مکرر استفاده کرد؛ اما برای این کار باید حتماً تحت نظر پزشک متخصص تغذیه قرار بگیرید. بهترین دوره زمانی برای پیروی از این رژیم دوره‌های 7 تا 14 روزه، آن هم تحت نظر پزشک است.

مزیت‌های رژیم شوک لاغری

از مزایای رژیم شوک لاغری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· سم‌ زدایی بدن: یکی از مهم‌ ترین مزایای رژیم شوک کاهش وزن به همراه سم ‌زدایی بدن است. از آنجایی‌ که در طول این رژیم از آب و مایعات فراوانی استفاده می‌شود همانند رژیم آب درمانی. استفاده از آن می‌تواند سموم موجود در بدن را پاک‌سازی کند.

· جلوگیری از استپ وزن: یکی از مشکلات افرادی که از رژیم‌ های لاغری مختلفی استفاده می‌کنند، استپ وزنی است. یعنی با استفاده از رژیم‌ های مختلف لاغری وزنی کم نمی‌کنند. این رژیم شرایط استپ ‌وزنی را از بین برده و موجب کاهش وزن می‌شود.

معایب رژیم شوک لاغری

رژیم‌ های لاغری کوتاه‌ مدت مانند رژیم لاغری شوک، معایب و نواقص قابل‌ توجهی هم دارند که از مهم‌ترین معایب این رژیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· عدم تثبیت وزن: این رژیم مانند سایر رژیم‌های لاغری دوره‌ ای، برای تثبیت وزن در نظر گرفته نشده است. به همین دلیل ممکن است پس از اتمام دوره رژیم، فرد مجدد شروع به پرخوری کرده و باز هم دچار اضافه ‌وزن شدید شود.

· سخت‌ گیرانه بودن رژیم: این رژیم برای هر فرد متفاوت است و معمولاً در اجرای آن هیچ انعطافی وجود ندارد و شما باید دقیقاً مطابق وعده‌های مشخص‌شده غذا بخورید. و تمام متخصصان تغذیه بر این باورند که رژیم شوک یک رژیم لاغری علمی نیست.

· ناتوانی در تأمین مواد مغذی مورد نیاز بدن: ازآنجایی‌ که در این رژیم شما برخی از مواد غذایی مورد نیاز بدن را دریافت نمی‌کنید، ممکن است دچار کمبود مواد معدنی و ویتامین ‌ها شوید که در نهایت عوارض کاهش وزن سریع مانند ریزش مو، ناخن‌های شکننده، آسیب‌های پوستی و مشکلات گوارشی را به همراه خواهد داشت.

منبع: https://www.dritm.ir/

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت