خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

لاغری با یوگا و چند حرکت کاربردی برای تناسب اندام


 
قيمت 0ريال

لاغری با یوگا و چند حرکت کاربردی برای تناسب اندام
لاغری با یوگا و چند حرکت کاربردی برای تناسب اندام

یوگا یکی از شاخه های ورزشی است که شامل تمرینات بدنی، ذهنی و تنفسی می شود. در حقیقت هماهنگ کردن سیستم های مختلف بدن از اهداف این ورزش است. ورزش یوگا به تمرکز و آرامش زیادی نیاز دارد و چون ورزشی آرام و کم تحرک است، خیلی از افراد فکر می کنند که این ورزش چربی سوزی ندارد. اما باید گفت که لاغری با یوگا یکی از فواید این ورزش به حساب می آید.

فواید یوگا

کاهش استرس: تمرینات منظم یوگا بر روی سیستم ایمنی و سیستم عصبی مرکزی تاثیر مثبت می گذارد و حال روحی فرد را بهبود می دهد.

لاغری و چربی سوزی: خیلی از افراد فکر می کنند که به دلیل آرام بودن این ورزش، یوگا برای افراد چاق تاثیری ندارد. اما باید این نکته را گفت که روزی ۳۰ دقیقه ورزش یوگا می تواند باعث سوزاندن کالری زیادی در بدن شما شود.

افزایش انعطاف پذیری: این حرکات ورزشی محدوده حرکت، انعطاف پذیری و عملکرد اعضای مختلف بدن را افزایش می دهد.

سلامت قلب و عروق: در این ورزش تنفس صحیح از اهمیت بالایی برخوردار است. در کنار تنفس آرام و عمیق، حرکات آهسته و آرامش، این ورزش باعث تنظیم فشار خون شده و به سلامتی قلب کمک شایانی می کند.

بیشتر بدانید: پیلاتس و لاغری شکم

حرکت مار کبری

از معروف ترین حرکات یوگا برای لاغری، می توان به حرکت کبری اشاره کرد. این حرکت علاوه بر تقویت عضله های شکم و پائین کمر، باعث سفت شدن عضلات باسن نیز می شود. انجام این حرکت به صورت زیر است:

در مرحله اول روی شکم خود دراز بکشید.

کف دست‌ ها را در کنار سینه قرار دهید و تا جایی که برایتان ممکن است بدن را بالا آورده و به سمت عقب بکشید. با صاف کردن آرنج و دست‌ ها به کشیدگی بیشتر بدن کمک کنید. به مدت ۸ تا ۱۰ ثانیه خود را در این حالت نگه دارید.

بعد از آن به حالت اولیه خود بازگردید. این تمرین را هر روز ۱۰ بار تکرار کنید.

نکته خیلی مهمی که باید به آن توجه کرد این است که اگر حرکت مار کبری به درستی انجام نشود، می تواند باعث وارد شدن آسیب های جدی به کمر شما شود.

لاغری شکم با یوگا

ورزش یوگا در کنار یک برنامه و رژیم غذایی اصولی می تواند باعث لاغری و کاهش وزن شود به شرطی که سبک یوگای مناسبی برای فرد انتخاب شود. برای کاهش وزن و عضله سازی بهتر است که یوگاهای قدرتی مانند ” یوگای آشتانگا ” را به مدت جلسه ای ۹۰ دقیقه انجام دهید. تمرینات یوگا به لاغری شکم و پهلو کمک بسیاری می کند، اما همانطور که تا اینجای مقاله به آن اشاره کردیم، لاغری سریع با یوگا امری امکان ناپذیر است و لاغری از طریق یوگا نیاز به صبر زیادی دارد.

منبع: https://www.sira.fit/

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت