خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

نگهداری یک موی فر و داشتن موی فری زیبا


 
قيمت 0ريال

نگهداری یک موی فر و داشتن موی فری زیبا
نگهداری یک موی فر و داشتن موی فری زیبا

با روی کار آمدن صنعت مد و زیبایی، موی فر نیز جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده است. این مدل مو وقتی خیس است، تقریباً صاف به نظر می آید در حالی که بعد از خشک شدن حالت فر می گیرد.  ۲۲ می برابر یکم خرداد به عنوان روز جهانی مو فرفری ها است که طرفداران زیادی دارد. برای بسیاری از افراد مشهور به خصوص بازیگران، فرم دادن مو به شکل فر و یا مراقبت از موهای فر، ترفندی برای نشان دادن جذابیت و زیبایی آن ها محسوب می شود.

شاعران ما نیز از گذشته تا به امروز، در وصف گیسوان پیچ و تاب خورده که نشان از فر بودن موی یار است سروده های بسیار خلق کرده اند و آن را دل فریب و زیبا وصف نموده اند. به هر حال موی فر به عنوان مظهر زیبایی تأثیر فوق العاده ای در گیرایی افراد دارد. گروهی به طور طبیعی و ارثی مو های فر دارند و گروهی دیگر به کمک لوازم آرایشی و بهداشتی به مو های خود پیچ و تاب می دهند تا دل انگیز تر جلوه کنند.

بیش تر بخوانید: طرز شستشوی کلاه گیس

شیوه صحیح شستشوی موی فر

قبل از همه چیز اول یک شامپوی موی فر تهیه کنید. حال به این موضوع توجه کنید که موی فر نیازی به شستشوی با شامپو ندارد، زیرا این کار باعث می شود موی شما خشک شود و چربی طبیعی خود را از دست دهد. پس زمان مناسب استفاده از شامپو هفته ای دوبار هنگام استحمام است.

 بیش تر بخوانید: کلاه گیس کوتاه

شیوه صحیح خشک کردن موی فر

بهترین روشی که می توانید برای خشک کردن موی فر خود از آن بهره ببرید، حوله های میکروفایر یا پنبه ای است. کافی است بعد استحمام آب اضافی موی خود را بگیرید و بعد بگذارید موی شما در حالت طبیعی و در هوای آزاد خشک شود.

بیش تر بخوانید: خرید کلاه گیس

سشوار کشیدن موی فر

افرادی که موی فر دارند، حتماً با اصطلاح سری دیفیوزر سشوار آشنایی دارند. این سری باعث می شود گرمای سشوار کنترل شده بخش شود و به موی شما حالت خوبی دهد. به این موضوع هم توجه کنید که قبل از سشوار کشیدن حتماً موی خود را با محصولات محافظت حرارتی بپوشانید.

آیا رنگ‌کردن مو به آن آسیب می‌زند؟

بله، چه بالیاژ کنید و چه آمبره و چه هر نوع رنگ دیگری، همیشه ساقه‌های مو طی فرایند رنگ‌کردن آسیب می‌بینند.

رنگ مو برای اینکه خودش را روی ساقه‌های مو حفظ کند، حاوی مواد شیمیایی است که به موها تا حدودی آسیب می‌زنند. فرایند رنگ‌کردن مو به این صورت است که رنگ به کوتیکول مو که لایهٔ بیرونی و محافظ ساقه مو است نفوذ می‌کند و اکثر رنگ‌ها حاوی آمونیاک هستند.

سپس مو دکلره می‌شود تا رنگ طبیعی‌اش از بین برود و رنگ مویی که استفاده شده، رنگ جدیدی به موها بدهد. استفاده از دکلره کمتر یا فرمول‌های کم‌دوام‌تر تا حدودی از این آسیب کم می‌کنند.

بیش تر بخوانید: کلاه گیس شیمی درمانی

آیا جمع‌کردن مو به آن آسیب می‌زند؟

بله، هر چند خیلی از افراد با هدف محافظت از موها آنها را جمع می‌کنند؛ اما این کار در واقع بیشتر بد است تا خوب. وقتی موها را جمع می‌کنید معمولاً آنها را می‌کشید و سفت می‌بندید. مثلاً وقتی موها را گوجه می‌کنید یا دم‌اسبی می‌بندید، کشیده‌شدن موها باعث ریزش مو، شکسته‌شدن ساقه مو و دردناک شدن پوست سرتان می‌شود. هرگز با موهای بسته شده نخوابید و مدت طولانی موها را بسته نگه ندارید.

منبع: کلاه گیس

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت