خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

با رژیم شوک لاغری و رژیم چاقی بیش تر آشنا شوید.


 
قيمت 0ريال

با رژیم شوک لاغری و رژیم چاقی بیش تر آشنا شوید.
با رژیم شوک لاغری و رژیم چاقی بیش تر آشنا شوید.

رژیم شوک سه روزه یک نوع رژیم غذایی است که با شوک دادن به سوخت و ساز (متابولیسم) شما کار می‌کند و قصدش آن است که وضعیت تثبیت شده در بدن را بهم بزند. درنهایت این رژیم باعث بهبود عملکرد متابولیسم بدن می‌شود و افزایش سطح چربی سوزی بدن را به دنبال دارد. کاهش دریافت کالری روزانه بخش مهمی از رژیم شوک است. کارشناسانی که این رژیم غذایی را ارائه کرده‌اند اظهار می‌کنند که کاهش کالری دریافتی، سیستم متابولیک بدن شما را شوکه می‌کند و هنگامی که این اتفاق می‌افتد، بدن تا مدت‌ها در آن حالت باقی می‌ماند که سیر کاهش وزن و لاغری را آسان‌تر می‌کند.

بیش تر بخوانید: بهترین روش لاغری

اما ساده‌تر بگویم، زمانی وزن شما دیگر کاهش پیدا نمی‌کند که سوخت و ساز بدن‌تان با کالری دریافتی هماهنگ شده است. کارشناس تغذیه با علم به این موضوع، به شما نوعی تغذیه پیشنهاد می‌دهد که در مدت زمان محدودی با برنامه رژیمی‌تان تفاوت می‌کند. این تغییر باعث برهم خوردن هماهنگی کالری دریافتی با سوخت و ساز شده و بدن را به حالت چربی سوزی و کاهش وزن، باز می‌گرداند.

در رژیم شوک، شما باید غذایی مصرف کنید که روند کاهش چربی را تسریع کند. به این معنی که می‌توان به جای لیست استانداردی از مواد غذایی مانند سایر برنامه‌های غذایی، مواد غذایی خاصی را برای این منظور مصرف کرد. رایج‌ترین غذاهایی که در رژیم شوک استفاده می‌شود، ماست و تخم مرغ هستند و البته بسیاری از مواد دیگری که می توان مصرف کرد، کتوپسند هستند(یعنی در رژیم کتوژنیک وجود دارند). تنها چیزی که باید در نظر داشت این است که کالری دریافتی منظم باید بین 500 تا 1000 کالری در روز باشد تا دوباره روند کاهش وزن را آغاز کند.

بیش تر بخوانید: رژیم لاغری شکم

قوانین رژیم لاغری شوک

· نوشیدن الکل ممنوع است

· نوشیدن مقدار زیادی آب وعده های غذایی را با هم ترکیب نکنید هر وعده باید در زمان معین خورده شود.

· شما می توانید دو روز در هفته به صورت عادی غذا بخورید به شرط آن که پرخوری نکنید.

· در این رژیم غذایی صبحانه در روزهای رژیم غذایی همیشه یک نوع است: یک قطعه میوه ( پرتقال، گلابی، لیمو شیرین همه قبول هستند ) به جز موز. یک فنجان چای یا قهوه ( بدون شیر، شکر و شیرین کننده ) دو عدد بیسکوییت

رژیم چاقی اصولی

تنها برای کاهش وزن و لاغری نیست که نیاز به برنامه غذایی است. افرادی که به دنبال افزایش وزن و رژیم چاقی هستند برای رسیدن به وزن و اندام ایده آل خود به یک برنامه غذایی سالم و رژیم چاقی اصولی نیاز دارند تا در مصرف گروه های غذایی تعادل را رعایت کرده و بدنی سالم داشته باشند.

لاغری زیاد و داشتن کمبود وزن می‌تواند سبب برخی مشکلات و بیماری ها شده و هشداری برای در خطر افتادن سلامتی باشد!

لاغری زیاد و پایین بودن وزن حتی از چاقی نیز می‌تواند خظرناک تر باشد و سبب ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن، پوکی استخوان، بیماری های عفونی و سوء تغذیه شود. به همین دلیل پزشکان و کارشناسان تغذیه به افرادی که دچار کمبود وزن هستند توصیه می‌کنند که از یک برنامه غذایی اصولی برای افزایش وزن استفاده کنند و از مصرف غذاهای بسیار چرب و پر خطر خودداری کنند. این برنامه غذایی برای ورزشکاران و بدنسازان که نیاز به عضله سازی دارند نیز توصیه شده و مفید می‌باشد.

منبع: فیت بادی کلینیک

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت