خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

عمل بای ‌پس معده چیست؟ چگونه باعث لاغری و کاهش وزن می شود؟


 
قيمت 0ريال

عمل بای ‌پس معده چیست؟ چگونه باعث لاغری و کاهش وزن می شود؟
عمل بای ‌پس معده چیست؟ چگونه باعث لاغری و کاهش وزن می شود؟

عمل بای پس معده چیست و چه عوارض و مزایایی دارد؟ چاقی یکی از مشکلاتی است که امروزه بین مردم رواج بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده است. چاقی، درواقع بیماری است که از روی پرخوری، مشکلات هورمونی، مشکلات بدنی یا مشکلات ارثی ایجاد می‌شود و خطرات بسیاری را به همراه خود می‌آورد؛ خطراتی مثل سکته مغزی، سکته قلبی، چربی کبد، درد زانو و کمر یا مسدودشدن رگ‌ها که خود به‌تنهایی می‌تواند مشکلات زیادی را به دنبال داشته باشد.

در همین راستا، روش‌های زیادی برای لاغری ایجاد و مورداستفاده قرار گرفته است؛ اما متأسفانه با ورود افراد ناوارد به این زمینه، روش‌های بیشتری برای درمان چاقی ایجاد شد که بسیاری از آن‌ها بی‌فایده بودند. اما در نهایت، روش‌هایی مختلف ایجاد شد که می‌توانستند چاقی را تا حد بسیاری درمان کنند.

بیش تر بخوانید: رژیم اسلیو

برای مثال، بای ‌پس معده یکی از این روش‌ها است که در سال‌های اخیر مخاطبان بسیار زیادی را جذب کرده و به یکی از روش‌های درمانی چاقی معروف تبدیل شده است. اما هنوز هم در مورد این عمل، سؤالات بسیاری وجود دارد که باید قبل از انجام عمل بای ‌پس معده، حتماً از پاسخ آن‌ها مطلع باشید؛ یا در کنار این سؤالات، مواردی مهم وجود دارد که باید در مورد آن‌ها نیز بدانید. شما می‌توانید برای دستیابی به این اطلاعات تا پایان این مطلب از سایت پزشکبان با ما همراه باشید.

انواع جراحی بای پس معده

عمل بای پس معده به روش های متفاوتی انجام می شود تا زیباجویان بتوانند بسته به وضعیت جسمانی و تشخیص پزشک متخصص، بهترین و درست ترین راهی که برایشان وجود دارد را برگزینند.لازم به ذکر است که هدف مشترک تمامی روش های بای پس معده، کاهش حجم معده و کاهش طول روده به منظور کمک به کاهش اساسی میزان چربی های بدن می باشد.چند مورد از پرکاربرد ترین روش های بای پس معده عبارت است از:

بای پس معده کلاسیک

· ۱.اصولی ترین و‌ایمن ترین روش بای پس معده می باشد.

· ۲.در این روش معده به دو قسمت بزرگ و کوچک تبدیل می گردد.

· ۳.برای کاهش طول روده از چند پیوند مختلف استفاده می شود.

· ۴.روده به بخش کوچکتر معده پیوند داده می شود.

مینی بای پس معده (بای پس امگا یا بای پس تک آناستوموزی)

· ۱.از قدیمی ترین روش های بای پس معده می باشد.

· ۲.در این روش تنها از یک پیوند جهت اتصال معده به روده و هم چنین کوتاه کردن روده استفاده می شود.

· ۳.در این متد درمانی نیز مانند روش کلاسیک، معده به دو بخش تقسیم شده و قسمت کوچک تر توسط تنها یک پیوند به روده متصل می گردد.

ساسی بای پس(اسلیو ساسی)

· ۱.ترکیب دو روش مینی بای پس و روش اسلیو معده می باشد.

· ۲.در این روش تقسیم معده به قسمتی کوچکتر از طریق لوله و با روش اسلیو صورت می گیرد و در نهایت معده به بخشی از روده که طول آن نیز کم شده پیوند زده می شود.

ساسی بای پس

· ۱.ترکیبی‌‌ از دو روش اسلیو معده و بای پس معده است.

· ۲.قسمت بزرگ تر برش داده شده ی معده برخلاف سایر روش ها که در داخل بدن رها می شد، از بدن خارج می گردد.

· ۳.قسمت برش داده شده ی معده به روده برش داده می شود.

· ۴.این عمل نسبت به سایر روش های اسلیو‌معده تهاجمی تر است.

بیش تر بخوانید: ورزش بعد از اسلیو معده

مراقبت های بعد از بای پس معده

مراقبت های پس از عمل بای پس معده مهم‌ترین نکته‌ای است که هر زیباجویی که متقاضی این عمل می باشد باید به آن توجه کند، چرا که این عمل همانگونه که می تواند برای شما مفید بوده و بسیاری از بیماری ها و مشکلات بدن را رفع نماید، در صورت عدم رعایت مراقبت های بعد از عمل می تواند به نوبه ی خود مشکل ساز شود. برخی از مهم ترین مراقبت های بعد از عمل بای پس معده که حتما باید به آن توجه کنید عبارت است از:

•    پس از عمل بای پس معده به طور مداوم توسط پزشک چک اپ شوید.اولین مراجعه باید ۱ هفته پس از عمل، دومین مراجعه ۱ ماه پس از عمل و در صورت خوب بودن شرایط و آزمایشات مراجعات بعدی هر ۶ماه یکبار صورت می‌گیرد و پس از آن نیز می توانید به صورت سالیانه برای اطمینان خاطر بیشتر خود به پزشک مراجعه نمایید.

•    عمل کردن به رژیم غذایی اصولی و صحیحی که پزشک تجویز می نماید از بلافاصله بعد از عمل الزامی است.

•    بلافاصله پس از عمل از انجام فعالیت های سنگین و بلند کردن وسایل سنگین خودداری نمایید.

•    در روزهای ابتدایی عمل سعی کنید که به صورت آهسته راه بروید.

•    مایعات و به ویژه آب زیاد مصرف کنید و سعی کنید مایعات را در دفعات بالا و در مقدار کم بنوشید.

•    به طور متداول از ویتامین های حاوی آهن،کلسیم و ویتامینB12استفاده کنید.

•    سعی کنید تا چند روز اولیه به هنگام خواب چند بالشت زیر سر خود قرار دهید.

•    تا اولین مراجعه به پزشک،برش های روی بدن خود را خیس نکرده و به حمام نروید و در صورتی که در ناحیه ی برش ها احساس عفونت و زخم دارید حتما برای درملن و تعویض پانسمان به پزشک مراجعه کنید.

•    روز های اول بعد از عمل در خانه بمانید و با خوابیدن و استراحت، دوره ی نقاهت خود را کوتاه تر کنید.

•    در صورتی که بای پس معده را با عمل لاپاراسکوپی انجام داده اید، نیاز است یک الی دو روز پس از عمل در بیمارستان بستری شوید و در صورتی که جراحی باز انجام داده‌اید متعاقباً به تعداد روزهای بیشتری بستری شدن در بیمارستان نیاز دارید.

منبع: https://www.sleevedr.ir/

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت