خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

درباره ی عمل های جراحی کاهش وزن بیشتر بدانید!


 
قيمت 0ريال

درباره ی عمل های جراحی کاهش وزن بیشتر بدانید!
درباره ی عمل های جراحی کاهش وزن بیشتر بدانید!

خیلی از افرادی که از افزایش بی رویه وزن رنج می برند گاها از رژیم گرفتن خسته شده و تصور می نمایند که عمل جراحی تنها راه حل مشکل چاقی آنان است. اما واقعیت آنست که هر فرد چاقی نامزد خوبی برای استفاده از عمل جراحی نیست. علاوه بر این عمل جراحی جایگزین رژیم غذایی سالم نیست و حتی اگر شما عمل هم بنمایید بایستی تغییرات لازم را در رژیم غذایی خود اعمال نمایید. به همین دلیل دو نکته را باید مدنظر داشته باشید :

· پس از مشاوره ، پزشک تشخیص دهد شما کاندید خوبی برای عمل جراحی هستید.

· فبل و بعد از عمل جراحی بایستی یک سری از اقدامات را داشته باشید تا نتیجه مطلوب حاصل گردد.

بیش تر بخوانید: رژیم دش

انواع عمل های جراحی لاغری

· حلقه قابل تنظیم معده

· بای پس معده

· اسلیو معده

· بالون معده

· اسلیو معده

اسلیو معده

طی جراحی اسلیو معده که به نام اسلیو گاستروکتومی نیز شناخته می شود، جراح بیشتر معده را بر می دارد و تنها بخش موزی شکلی که با بخیه بسته می شود، باقی می ماند.

این جراحی نیز مانند جراحی حلقه ی معده، باعث کاهش حجم معده و سیری زودهنگام بیمار می شود.

با کوچک شدن حجم معده و از بین رفتن هورمون گرسنگی بیمار کالری بسیار کمتری دریافت کرده و وزن وی به طرز چشمگیری کاهش پیدا می کند. اکثر بیماران پس از اسلیو معده حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد از وزن اضافی خود را طی ۶ تا ۱۲ ماه و ۵۰ تا ۷۰ درصد از آن را طی ۲ سال از دست خواهند داد. سرعت کاهش وزن در این جراحی نسبت به بای پس معده کمتر است که همین موجب کاهش احتمال افتادگی پوست پس از جراحی لاغری می شود.

عمل اسلیو معده برگشت پذیر نیست زیرا قسمتی از معده برداشته شده است.

بیش تر بخوانید: استپ وزن در رژیم کتوژنیک

عوارض احتمالی :

جراحی کاهش وزن نمی تواند رفتار فرد را نیز تغییر دهد، یعنی اگر فرد عادات خود را عوض نکند مطمئنا وزن از دست داده را دوباره باز خواهد گرداند.

در طول عمل گاسترکتومی آستینی، جراحان بیشتر قسمت های معده را برمی دارند و از قسمت های باقی مانده معده یک لوله درست می کنند. این کاهش سایز معده مقدار غذایی را که فرد می تواند بخورد محدود می کند. حذف بیشتر قسمت های معده باعث تغییر در هورمون های روده، کاهش اشتها، و کاهش قند خون می شود.

بیش تر بخوانید: رژیم دانمارکی

آیا عوارض عمل اسلیو معده خطرناک است؟

اصولا انجام هر نوع عمل جراحی که با دستکاری یکی از اعضای بدن صورت بگیرد، چه بخواهیم چه نخواهیم عوارض اسلیو معده ی را در پی خواهد داشت. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که آیا با وجود عوارض بعد از عمل، بهتر است ریسک انجام آن را بپذیریم یا نه. در پاسخ به این سوال لازم است بدانید که عوارض حاصل از عمل اسلیو معده ممکن است تنها برای تعداد محدودی از افراد و در هر فرد تنها یک یا تعدادی از آنها بروز کند.

همچنین گاهی اوقات ممکن است فرد به دلیل چاقی مفرط دچار بیماری‌هایی شده باشد که انجام عمل بهترین گزینه جهت بازگرداندن سلامتی و تندرستی او باشد. بنابراین شما عزیزان می‌توانید با در نظر گرفتن مزایای عمل اسلیو معده و خلاص شدن از اضافه وزن مفرط و بیماری‌های مربوط به آن بهترین تصمیم را بگیرید.

منبع: https://www.dritm.ir/
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت