خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

عصب کشی دندان یا درمان ریشه


 
قيمت 0ريال

عصب کشی دندان یا درمان ریشه
عصب کشی دندان یا درمان ریشه

عصب کشی دندان که گاهی اوقات به آن درمان ریشه دندان گفته می‌شود زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که سیستم خون رسانی یا سیستم عصبی یک دندان (که در اصطلاح تخصصی به آن پولپ گفته می‌شود) به خاطر پوسیدگی دندان یا آسیب دیدگی دچار عفونت شود. در مراحل اولیه عفونت، فرد ممکن است هیچ دردی را در این رابطه احساس نکند. در بعضی موارد خاص، رنگ دندان‌ها تیره تر از حالت عادی می‌شود و این شرایط به معنی مرگ عصب دندان است. در این شرایط بیمار نیاز به عصب کشی دندان برای نجات آن دارد.

عصب کشی چیست؟

عصب کشی فرایندی است که برای درمان دندان‌هایی که ریشه‌هایشان عفونت کرده است و یا دندان شکسته است و عصب در معرض خطر قرار دارد. این فرایند root canal treatment یا endodontic treatment نامیده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم با روش‌های درمان دندان شکسته آشنا شوید.

عصب کشی دندان شامل دریل کردن یک سوراخ در مرکز دندان است و بعد از آن بافت نرم دندان بیرون کشیده می‌شود و دندان از عصب‌ها یا همان nerve ending خلاص می‌شود. این مسئله باعث می‌شود که بتوانیم دندان را حفظ کنیم.

محلی که بافت نرم که شامل عصب‌ها، رگ‌های خونی و بافت‌های دیگر می‌شود و در عصب کشی خالی می‌شود پالپ نام دارد. زمانی که پالپ تخلیه می‌شود، درون آن با ماده‌ای پر می‌شود و دندان اگر دیواره‌‌اش نازک شده باشد، با روکش دندان حفظ می‌شود.

بیش تر بخوانید: کامپوزیت دندان

توصیه‌هایی برای مدیریت درد دندان

· از انجام هر کاری که باعث ایجاد یا تشدید درد می‌شود خودداری کنید. به عنوان مثال، برخی از دندان دردها می‌تواند بر اثر مصرف غذاهای سرد یا گرم یا هوای سرد بدتر شود.

· نگه داشتن آب خنک یا یخ خرد شده در اطراف دندان می‌تواند به بروز برخی از انواع درد دندان کمک کند.

· درد شدید دهان یا دندان گاهی اوقات در هنگام راه رفتن یا نشستن بدتر می‌شود. بنابراین، سعی کنید دراز بکشید زیرا ممکن است درد را کاهش دهد.

· از مسکن‌هایی استفاده کنید که با موفقیت در گذشته بدون عوارض جانبی برای شما تسکین درد ایجاد کرده‌اند.

· هنگام مصرف مسکن‌ها، همیشه دستورالعمل‌های روی بسته را برای توصیه در مورد اقدامات احتیاطی در برخی شرایط پزشکی دنبال کنید. برای اطلاعات بیشتر از داروساز یا پزشک خود کمک بخواهید.

· در صورت خونریزی از مصرف آسپرین به عنوان مسکن خودداری کنید.

· بهتر است در صورت شناخته شدن یا مشکوک بودن به عفونت COVID-19 از مصرف ایبوپروفن اجتناب شود.

· اگر درد شما بدتر شد، باید با پزشک خود تماس بگیرید.

بیش تر بخوانید: بلیچینگ دندان با بیمه

چرا پالپ دندان آسیب می بیند؟

همانطور که متوجه شدید، اگر پالپ دندان آسیب ببیند شما به عصب کشی نیاز دارید! اما اکنون این سوال پیش می آید که چه عواملی سبب آسیب به پالپ دندان می شوند!  علل شایع آسیب به پالپ عبارتند از:

· پوسیدگی عمیق به دلیل یک حفره درمان نشده

· انجام اعمال جراحی متفاوت بر روی یک درمان در مدت کوتاه

· ایجاد تراک در دندان

· آسیب به دندان ( به طور مثال وجود زخم در دندان)

بیش تر بخوانید: زبان سبز

عصب کشی دندان چگونه انجام می شود؟

این کار در مطب دندانپزشک انجام می شود و یکی از روش های رایج دندانپزشکی به شمار می روید. به این موضوع توجه داشته باشید شما برای انجام کارهای درمانی دندان خود باید به مراکز معتبر دندانپزشکی مراجعه کنید. در زمان عصب کشی حتما باید از روپوش مخصوص بیمار استفاده کنید. در ادامه به توضیح مراحل عصب کشی دندان می پردازیم.

منبع: https://www.karajdentists.ir/

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت